Racing Kørsel

Hold

​

Vi starter hold op ca. hver anden måned for det er den tid vi på bruger på pensum (lovpakke), efter lovpakken skal i så til teoriprøve og praktisk prøve og det variere meget hvor lang tid det tager , der gælder prioritering af tid og hvor stor en indsats man selv lægger i arbejdet , vi står klar til at hjælpe jer igennem og gør vores for at minimere ventetiden , for tiden er der ikke nogen særlig lang ventetid ,så forvent et kørekort til bil på ca. 2-3 mdr. og 1-2 mdr. til Mc.

​

Læs mere om selve undervisningen her på siden.

Holdstart

Skriv til os og sørg for at booke en plads på det næste hold :)

Bil hold , 29/4-24    0 pladser

Bil hold,  24/6-24   ledige pladser

Mc hold, 2/5-24 ledige pladser

​

For at sætte processen i gang kan du med fordel komme med en læge erklæring og pasfoto ved opstart så du kan blive godkendt hurtigt!

betonvæg

Teoriundervisning

Teoriundervisningen foregår i køreskolen på Frederiksberg alle 59. Her kan du forvente trygge rammer. I henhold til lovpakken består teoriundervisningen af 29 lektioners teori, hvor vi gennemgår alt hvad du har behov for at vide, de 29 lektioner fordeler over 8 mandage .

​​

Al teoriundervisning foregår udenfor normal skole- og arbejdstid fra ca. kl. 17-20 .

Men det kan være nogle lange aftener, så forvent at skulle prioritere dem til teori.

Køretimerne foregår fra kl 08:00-17:00 undtaget aftenkørsel .
For at få lov til at gå til køreprøven, skal du have bestået teoriprøven.

IMG_5652_edited.jpg
Teoriundervisningen
Driving
IMG_5285_edited.jpg

Køretimer

Lovpakken inkluderer

• 4 lektioner på en lukket bane

• 16  lektioner på almindelige vej med kørelærer

• 4  lektioner på et køreteknisk anlæg

•

Din køreundervisning vil naturligvis være sammenhængende, og følge en aftalt plan. Langt de fleste elever har brug for flere køretimer end dem, som er inkluderet i lovpakken.

koretimerne

Inden opstart skal du sørge for dette:

• Lægeerklæring skal/kan medbringes i lukket kuvert fra lægen eller det nyeste er at den kan skabes digitalt  Tryk her  , før vi kan aflevere jeres ansøgninger til godkendelse. Husk godkendt pasfoto til lægen eller til din køreskole. Det er Borgerservice som skal modtage fotoet, men nogle læger er ikke opmærksom på denne ændrede regel.

• ​

• At få en læge erklæring med fra start er rigtig vigtigt, i det tilfælde af at man har haft noget sygdom som kan forsinke godkendelsen med flere måneder, f.eks. ADHD, Epilepsi, Sukkersyge.

• 17-årige SKAL udfylde en samtykke-erklæring for at kunne blive godkendt af Borgerservice. Tryk her for at hente dokumentet ned til underskrift.​

​

• Har man kørekort fra knallert eller traktor SKAL dette påføres ansøgningen for kørekort og dette afleveres til køreprøven​

​

• Sørg for at der er plads i din kalender under lovpakken, for der vil skulle trænes og køres en del hver uge.
    Vi ønsker forløbet prioriteres så alt bestås første gang uden forsinkelser.​

​

• Du får udleveret en kopi af din lektionsplan som kan hænge på køleskabet så man kan følge med i hvor langt man er, hvilke lektioner det er og hvor mange man skal booke online til kørsel.​

​

• Vær proaktiv i dit forløb! Vent ikke med at booke køretimer, for så at mangle timerne til teori eller ikke kunne få den tid der passer en. Du er ikke den eneste elev vi har, og vi sidder ikke og venter på i booker jeres timer, det er jeres eget ansvar!​

​

• Har man noget relevant førstehjælpskursus kan dette bevis medbringes, såfremt det er gyldigt til kørekort.
    Har man anden baggrund indenfor førstehjælp såsom sygeplejerske, skal disse punkter være gennemført:
    - 4 timer færdselsrelateret førstehjælp
    - 4 timer førstehjælp ved hjertestop